Neuroaffektiv supervisionsuddannelse – Basis
Den neuoroaffektive supervisionsUddannelse - BASIS
HOLD 11 og 12 er starter i ER STARTET I VEJLE og KØBENHAVN 2024 – begge hold ER FYLDT
HOLD 13 STARTER I KØBENHAVN Januar 2026 –
Du kan se datoer og pris allernederst på denne side.
Supervisionsuddannelsens basis-del sigter mod at give deltagerne grundviden og træning i supervision. Undervisningen vil veksle mellem gennemgang af metoder, teori og konkret træning af basisfærdigheder og egentlige supervisionsteknikker. Uddannelsen er meget praksis- og værktøjsorienteret. På uddannelsen integreres og bygges der ovenpå deltagernes egne erfaringer og viden inden for professionel rådgivning, behandling, terapi og relationsarbejde.
Der vil blive undervist i både individuelle supervisionsteknikker og gruppeorienterede supervisionsmetoder. I grupperne er fokus på at inddrage grupperne på en ressourcefyldt måde. Metoderne er mange – fra reflekterende teams til aktiv samtaleledelse. Der vil blive undervist i – og trænet – at kunne styre faglige diskussioner og håndtere gruppeprocesser og konflikter.
Uddannelsen inddrager både et neuroaffektivt og et kropsopmærksomheds-fokus. Den neuroaffektive forståelse er en fantastisk ramme til en analyse af klienter/borgere, som tages op i supervision.
Den neuroaffektive forståelse er også fantastisk til at undersøge projektioner, parallel-processer og modoverføringer/overføringer i relationen mellem supervisanden (den professionelle person, der tager et tema op i supervision) og borgeren/klienten.
Evnen til at iagttage og inddrage de ordløse informationer i supervisionsrummet trænes. Dette betyder, at deltagerne lærer at inddrage spørgeteknikker, hvor de kropslige sansninger, fornemmelser, stemninger og følelser hos supervisanden kan drages ind i supervisionen, når det er relevant. Denne metode giver ofte dybe informationer om klienten/borgeren og dennes samspil med supervisanten, som kan øge de superviseredes klarhed over, hvad der er i spil bevidst og ubevidst hos borgeren/klienten. Dette opleves ofte som en kæmpe hjælp for supervisanden i forhold til at finde nye perspektiver og handlemuligheder.
Kombineret med mere traditionelle supervisionsværktøjer giver dette et meget effektivt fokus i supervisionsrummet, hvilket er et meget centralt aspekt af supervision.
Allernederst på siden kan du se alt om datoer og pris.
HOLD 11 og 12 er starter i ER STARTET I VEJLE og KØBENHAVN 2024 – begge hold ER FYLDT
HOLD 13 STARTER I KØBENHAVN Januar 2026 –
Du kan se datoer og pris allernederst på denne side.
Supervisionsuddannelsens basis-del sigter mod at give deltagerne grundviden og træning i supervision. Undervisningen vil veksle mellem gennemgang af metoder, teori og konkret træning af basisfærdigheder og egentlige supervisionsteknikker. Uddannelsen er meget praksis- og værktøjsorienteret. På uddannelsen integreres og bygges der ovenpå deltagernes egne erfaringer og viden inden for professionel rådgivning, behandling, terapi og relationsarbejde.
Der vil blive undervist i både individuelle supervisionsteknikker og gruppeorienterede supervisionsmetoder. I grupperne er fokus på at inddrage grupperne på en ressourcefyldt måde. Metoderne er mange – fra reflekterende teams til aktiv samtaleledelse. Der vil blive undervist i – og trænet – at kunne styre faglige diskussioner og håndtere gruppeprocesser og konflikter.
Uddannelsen inddrager både et neuroaffektivt og et kropsopmærksomheds-fokus. Den neuroaffektive forståelse er en fantastisk ramme til en analyse af klienter/borgere, som tages op i supervision.
Den neuroaffektive forståelse er også fantastisk til at undersøge projektioner, parallel-processer og modoverføringer/overføringer i relationen mellem supervisanden (den professionelle person, der tager et tema op i supervision) og borgeren/klienten.
Evnen til at iagttage og inddrage de ordløse informationer i supervisionsrummet trænes. Dette betyder, at deltagerne lærer at inddrage spørgeteknikker, hvor de kropslige sansninger, fornemmelser, stemninger og følelser hos supervisanden kan drages ind i supervisionen, når det er relevant. Denne metode giver ofte dybe informationer om klienten/borgeren og dennes samspil med supervisanten, som kan øge de superviseredes klarhed over, hvad der er i spil bevidst og ubevidst hos borgeren/klienten. Dette opleves ofte som en kæmpe hjælp for supervisanden i forhold til at finde nye perspektiver og handlemuligheder.
Kombineret med mere traditionelle supervisionsværktøjer giver dette et meget effektivt fokus i supervisionsrummet, hvilket er et meget centralt aspekt af supervision.
Allernederst på siden kan du se alt om datoer og pris.
Den neuoroaffektive supervisionsUddannelse - BASIS
HOLD 11 og 12 er starter i ER STARTET I VEJLE og KØBENHAVN 2024 – begge hold ER FYLDT
HOLD 13 STARTER I KØBENHAVN Januar 2026 –
Du kan se datoer og pris allernederst på denne side.
Supervisionsuddannelsens basis-del sigter mod at give deltagerne grundviden og træning i supervision. Undervisningen vil veksle mellem gennemgang af metoder, teori og konkret træning af basisfærdigheder og egentlige supervisionsteknikker. Uddannelsen er meget praksis- og værktøjsorienteret. På uddannelsen integreres og bygges der ovenpå deltagernes egne erfaringer og viden inden for professionel rådgivning, behandling, terapi og relationsarbejde.
Der vil blive undervist i både individuelle supervisionsteknikker og gruppeorienterede supervisionsmetoder. I grupperne er fokus på at inddrage grupperne på en ressourcefyldt måde. Metoderne er mange – fra reflekterende teams til aktiv samtaleledelse. Der vil blive undervist i – og trænet – at kunne styre faglige diskussioner og håndtere gruppeprocesser og konflikter.
Uddannelsen inddrager både et neuroaffektivt og et kropsopmærksomheds-fokus. Den neuroaffektive forståelse er en fantastisk ramme til en analyse af klienter/borgere, som tages op i supervision.
Den neuroaffektive forståelse er også fantastisk til at undersøge projektioner, parallel-processer og modoverføringer/overføringer i relationen mellem supervisanden (den professionelle person, der tager et tema op i supervision) og borgeren/klienten.
Evnen til at iagttage og inddrage de ordløse informationer i supervisionsrummet trænes. Dette betyder, at deltagerne lærer at inddrage spørgeteknikker, hvor de kropslige sansninger, fornemmelser, stemninger og følelser hos supervisanden kan drages ind i supervisionen, når det er relevant. Denne metode giver ofte dybe informationer om klienten/borgeren og dennes samspil med supervisanten, som kan øge de superviseredes klarhed over, hvad der er i spil bevidst og ubevidst hos borgeren/klienten. Dette opleves ofte som en kæmpe hjælp for supervisanden i forhold til at finde nye perspektiver og handlemuligheder.
Kombineret med mere traditionelle supervisionsværktøjer giver dette et meget effektivt fokus i supervisionsrummet, hvilket er et meget centralt aspekt af supervision.
Allernederst på siden kan du se alt om datoer og pris.
HOLD 11 og 12 er starter i ER STARTET I VEJLE og KØBENHAVN 2024 – begge hold ER FYLDT
HOLD 13 STARTER I KØBENHAVN Januar 2026 –
Du kan se datoer og pris allernederst på denne side.
Supervisionsuddannelsens basis-del sigter mod at give deltagerne grundviden og træning i supervision. Undervisningen vil veksle mellem gennemgang af metoder, teori og konkret træning af basisfærdigheder og egentlige supervisionsteknikker. Uddannelsen er meget praksis- og værktøjsorienteret. På uddannelsen integreres og bygges der ovenpå deltagernes egne erfaringer og viden inden for professionel rådgivning, behandling, terapi og relationsarbejde.
Der vil blive undervist i både individuelle supervisionsteknikker og gruppeorienterede supervisionsmetoder. I grupperne er fokus på at inddrage grupperne på en ressourcefyldt måde. Metoderne er mange – fra reflekterende teams til aktiv samtaleledelse. Der vil blive undervist i – og trænet – at kunne styre faglige diskussioner og håndtere gruppeprocesser og konflikter.
Uddannelsen inddrager både et neuroaffektivt og et kropsopmærksomheds-fokus. Den neuroaffektive forståelse er en fantastisk ramme til en analyse af klienter/borgere, som tages op i supervision.
Den neuroaffektive forståelse er også fantastisk til at undersøge projektioner, parallel-processer og modoverføringer/overføringer i relationen mellem supervisanden (den professionelle person, der tager et tema op i supervision) og borgeren/klienten.
Evnen til at iagttage og inddrage de ordløse informationer i supervisionsrummet trænes. Dette betyder, at deltagerne lærer at inddrage spørgeteknikker, hvor de kropslige sansninger, fornemmelser, stemninger og følelser hos supervisanden kan drages ind i supervisionen, når det er relevant. Denne metode giver ofte dybe informationer om klienten/borgeren og dennes samspil med supervisanten, som kan øge de superviseredes klarhed over, hvad der er i spil bevidst og ubevidst hos borgeren/klienten. Dette opleves ofte som en kæmpe hjælp for supervisanden i forhold til at finde nye perspektiver og handlemuligheder.
Kombineret med mere traditionelle supervisionsværktøjer giver dette et meget effektivt fokus i supervisionsrummet, hvilket er et meget centralt aspekt af supervision.
Allernederst på siden kan du se alt om datoer og pris.
Den NEUROAFFEKTIVE Supervisionsuddannelse - overbygning
Det er muligt at udvide basis-delen af den neuroaffektive supervisionsuddannelse med en overbygnings-del, som du kan læse mere om på siden her.
Er du interesseret i supervisionsuddannelsen – basis og/eller overbygning -, så send en mail til: konsulent@peterkofoed.dk eller ring på 2085 9777
Uddannelsen kan også købes af grupper eller arbejdspladser.
Se udtalelser fra tidligere elever nederst på denne side.
Modul 1
Afklaring af begreberne supervision, behandling og terapi
Indstilling, etik og værdier
Kontraktens betydning for supervision
Undervisning og træning i supervisions-basisfærdigheder
Herunder aktiv lytning, samt træning i åbne og lineære spørgsmål
At kunne holde den røde tråd i supervisionsrummet
Opsamlinger
Modul 1
Udvidet sansning
At bringe det ordløse fokus ind i supervisionen
At adskille antagelser og det faktuelle
Begyndende arbejde med reflekterende team
Balancen mellem hjerne og krop i supervision
Timeouts
Undervisning i den treenige hjerne, den neuroaffektive forståelse i supervision.
Modul 2
At forstå supervisorrollen. Primært at være fødselshjælper
Den refleksive tilgang i supervision
Faglig og personlig supervision
Forskellige spørgeteknikker trænes
Reflekterende team trænes i relation til indkredsningen af et tema, samt i afklaring af nye handlemuligheder
Transaktionsanalyse og supervision
Opstilling af træningsmål
En uddybelse af den neuroaffektiv forståelse i supervision
Modul 3
Gruppesupervision og gruppeprocesser
Aktiv samtale ledelse
Brugen af undervisning i supervision
Rytme og flow i supervision
At finde kerneproblematikken. Kontraktens betydning.
Micro- og Metaplan
Anerkendende tilgang i supervisionsrummet
Projektioner, parallelprocesser, overføring og modoverføring i supervision
Træning af de lærte metoder
Modul 4
Konflikter, konfliktforståelse og konflikthåndtering i supervisionsrummet
At styre faglige diskussioner i supervisionsrummet
Gruppedynamikker i en neuroaffektiv forståelse.
Ressource inddragelse i supervision
Det kropsorienterede fokus i supervision – hvornår inddrages det?
Opstilling af træningsmål og træning
Modul 5
En forståelse af organisationer i relation til supervision
Kollegial supervision
In tuning og brugen af rollespil i supervision
Lidt om coaching
Træning af reflekterende team, med integration af intuning og stolepositioner.
Modul 6
Fokus på dette modul er træning og integration. Mange af de værktøjer og metoder der er undervist i på de andre moduller trænes.
Specielt trænes i at styre supervisionsprocessen i gruppen.
Den neuroaffektive forståelse fordybes og integreres dybere i supervisionsarbejdet.
At møde supervisantens ubevidste og uerkendte behov
Uddannelsen afsluttes med en eksamen, der består af en mindre skriftlig opgave.
Det koster 1200 kr. at gå til eksamen.
Kursusinformation
Kurset har et forløb over 12 dage, i alt 84 timer.
Ca. 38 timers teori og undervisning
Ca. 38 timers træning
Ca. 8 timers opsamling og fælles refleksion
Mellem hvert undervisningsmodul vil der være en trænings- og øvedag i arbejdsgrupper.
Du er endeligt tilmeldt, når du har betalt depositum på 5300,-kr.
Skriv gerne for mere information til konsulent@peterkofoed.dk
Datoerne for uddannelsen er
Næste uddannelseshold i KØBENHAVN Januar 2026
8-9/1 – 19-20/2 – 16-17/4 – 11-12/6 – 20-21/8 – 7-8/10
Pris 29.750 kr. + 1300 til den afsluttende eksamen.
Læs i øvrigt mere om mit øvrige arbejde med supervision på arbejdspladser her, og læs endvidere mere om supervision for psykoterapeuter her
Deltager på hold 3, afsluttet Maj 2017.
Deltager på hold 2, Afsluttet 2014
Deltager på hold 4, afsluttet Oktober 2018.
Deltager på hold 1, afsluttet 2012
Deltager på hold 3 afsluttet 2017.
Deltager på hold 1, afsluttet 2012
Uddannelsen har på alle måder levet op til mine forventninger. Jeg står idag med en helt anden forståelse for faget supervision. Helt konkret ser jeg andre ting, slapper mere af i rollen som supervisor, og er i stand til at styre supervisionsprocessen på en anden og stærkere facon. At jeg tilmed har mødt en gruppe dejlige mennesker- og fået en masse både som psykoterapeut og på det personlige plan, er et ekstra plus
Deltager på hold 5 2019
Deltager pp hold 5 2019
Deltager på hold 5 2019
Deltagerudtalelser
-
Nørrebrogade 7 2. tv.
2200 KBH. N - 20 85 97 77
- konsulent@peterkofoed.dk
- CVR: 15408286
Informationer
© Peter Kofoed – 2024